Publications
-
Segre Reinach, Simona Maria, One Fashion, Two Nations. Italian_Chinese Collaborations, in: L. Rofel, S. Yanagisako, Made in Translation: a Collaborative Ethnography of Italian Chinese, Durham, Duke University Press, 2016, pp. 190 - 217 [Chapter or essay]
-
pinto roberto, D'où venons-nous? Que sommes-nous? Où allons nous?, in: Mahony. Ghost and the self, Bologna, Mambo - Museo d'arte Moderna di Bologna, 2016, pp. 46 - 53 [Chapter or essay]
-
Matteucci, Giovanni; Marino, Stefano (a cura di): G. Matteucci, S. Marino, N. Pappas, R. Shusterman, L. Svendsen, C. Michel, W. Menninghaus, C. Moreno-Marquez, E. Esposito, Philosophical Perspectives on Fashion, London and New York, Bloomsbury Academic, 2016, pp. 199 . [Editorship]
-
Segre Reinach, Simona Maria, Un guardaroba leggendario, in: Una passione mai spenta. Maria Callas, voci e studi, Milano, Quodlibet, 2016, pp. 542 - 553 [Chapter or essay]
-
Marino, Stefano, Philosophical Accounts of Fashion in the Nineteenth and Twentieth Century: A Historical Reconstruction, in: Philosophical Perspectives on Fashion, London, Bloomsbury, 2016, pp. 11 - 45 [Chapter or essay]
-
Imbriano, Gennaro, Le due modernità. Critica, crisi e utopia in Reinhart Koselleck, Roma, DeriveApprodi, 2016, pp. 411 (LABIRINTI). [Research monograph]
-
Imbriano, Gennaro, Gentile, Heidegger, la tecnica, in: Croce e Gentile. La cultura italiana e l'Europa, Roma, Istituto della Enciclopedia Italiana fondata da Giovanni Treccani, 2016, pp. 451 - 458 [Chapter or essay]
-
Imbriano, Gennaro, Heidegger e lo spettro di Marx. I Quaderni Neri tra il 1931 e il 1939, «DIANOIA», 2016, XXII, pp. 285 - 304 [Scientific article]
-
S. Marino; D. Cantone (a cura di): S. Marino, D. Ferdori, F. Focosi, G. Franzoso, "Musica", in SCENARI. Semestrale di approfondimento culturale, Milano-Udine, Mimesis, 2016, pp. 34 . [Editorship]
-
S. Marino, Premessa a "Musica", in SCENARI. Semestrale di approfondimento culturale, in: SCENARI. Semestrale di approfondimento culturale, n. 4/2016, Milano-Udine, Mimesis, 2016, pp. 59 - 61 [Preface]
-
S. Marino, Frank Zappa: l’estetica eccentrica di un musicista “absolutely free”, «SCENARI», 2016, 4, pp. 83 - 92 [Scientific article]
-
Beghelli, Marco, Fidès / Fede: aspetti di una vocalità androgina, in: Meyerbeer and Grand Opéra from the July Monarchy to the Present, Turnhout, Brepols, 2016, pp. 203 - 213 (atti di: Meyerbeer and French Grand Opéra, Pistoia, 12-14 settembre 2014) [Contribution to conference proceedings]
-
Matteo, Casari, Antropologia e Teatro. Rivista di studi, in: Riviste di teatro e ricerca accademica, Acireale-Roma, Bonanno Editore, 2016, pp. 90 - 94 [Chapter or essay]
-
Barra, Luca; Balbi, Gabriele, The Italian Way to Teletext. The History, Structure and Role of Televideo Rai, in: Teletext in Europe. From the Analogue to the Digital Era, Goteborg, Nordicom, 2016, pp. 205 - 226 [Chapter or essay]
-
Barra, Luca; Bonini, Tiziano; Splendore, Sergio, Studiare le culture della produzione, in: Backstage. Studi sulla produzione dei media in Italia, MILANO, Unicopli, 2016, pp. 7 - 28 [Chapter or essay]
-
Barra, Luca, Dietro lo schermo, dentro la scatola. Radici e prospettive della ricerca sulla produzione e distribuzione televisiva in Italia, in: Backstage. Studi sulla produzione dei media in Italia, MILANO, Unicopli, 2016, pp. 43 - 61 [Chapter or essay]
-
Barra, Luca; Bonini, Tiziano; Splendore, Sergio, Backstage. Studi sulla produzione dei media in Italia, MILANO, Unicopli, 2016, pp. 182 . [Editorship]
-
Donati, Daniele, La pianificazione strategica, «WORKING PAPERS», 2016, 2/2016, pp. 1 - 16 [Scientific article]
-
Tolic, Ines, L'architettura è un dialogo a tre voci, in: Speer. Architetture è/e potere, Melfi, Libria, 2016, pp. 79 - 81 [Postface]
-
Barra, Luca, 1.8: Elections, Camorra Style (‘La scheda bianca’, Claudio Cupellini), «THE ITALIANIST», 2016, 36, pp. 328 - 333 [Scientific article]